Monday, August 2, 2010

Rahsia Hati 42

BAB 42

Halina terkejut bila satu tamparan hinggap di pipinya. Halina merenung Melissa yang berdiri di hadapannya. “Kau ni kenapa, hah!” marah Halina.
“Kau ingat bila kau dah dapat sokongan Cik Muda, aku akan lepaskan Tuan Muda. Jangan harap la. Ugutan Cik Muda tak akan menakutkan aku. Aku tak takut la dengan Cik Muda.”
“Melissa, aku tak faham la dengan kau ni! Apa lagi yang kau tak puas hati ni, hah! Kau dah ada segala-galanya! Apa lagi yang kau nak cari?”
“Aku nak Tuan Muda.”
“Kau ni dah gila ke, Melissa.”
“Ya! Aku memang gila. Selagi aku tak dapat apa yang kau ada sekarang ni, aku takkan puas hati.” Marah Melissa. Dia tidak peduli di mana dia berada sekarang ni. Selepas dia nampak Halina mempakirkan keretanya di tempat parking kereta. Dia terus menghampiri Halina dan menamparnya. Apa yang berlaku semalam benar-benar memalukan dirinya.
“Melissa, bawa mengucap! Sudah la! Cukup la tu.” Kata Halina. Dia sudah rimas dengan semua ini.
“Tak! Aku takkan berhenti. Tuan Muda mesti menjadi milik aku. Tuan Muda mesti berkahwin dengan aku.”
“Melissa, kau sedar tak apa yang kau cakapkan sekarang ni! Kalau Abang Rizal dengar semua ni, pasti dia akan kecewa. Cinta Abang Rizal tulus dan ikhlas. Kau kena hargainya.”
“Aku peduli apa dengan cinta Abang Rizal. Selama ni aku tak pernah cinta dia pun. Aku hanya nak kau merana bila aku rampas Abang Rizal dari kau tetapi ternyata kau dapat lelaki yang lebih kaya seperti Tuan Muda. Kau ingat aku akan biar kau bahagia. Aku nak kau rasa bagaimana rasanya bila segala yang kau ada sekarang dirampas oleh orang lain. Aku nak kau rasa apa yang aku rasa semasa kau rampas segalanya milik aku.”
“Melissa, aku tak pernah rampas apa-apa pun dari kau.”
“Bohong!” jerit Melissa geram.
Halina terkejut.
“Sewaktu di sekolah dulu, akulah pelajar contoh dan disayangi oleh guru tapi disebabkan kehadiran kau. Aku disisih dan dilupakan. Semua orang sukakan kau. Malah, Ridzuan pun sukakan kau. Dia tinggalkan aku disebabkan kau.” Melissa meluahkan segala-galanya.
“Melissa, aku tak suka Ridzuan. Dia je yang sukakan aku.” Kata Halina. Takkan la disebabkan perkara ni Melissa berdendam dengan aku. Aku tak niat pun nak rampas segala milik Melissa.
“Sudah! Aku tak nak dengar semua ni. Yang penting, aku akan rampas Tuan Muda dari kau. Aku tahu kau sukakan Tuan Muda kan! Aku akan buat hidup kau merana seperti aku rampas Abang Rizal dari kau.” Melissa tersenyum sinis.
“Jadi selama ni cinta abang pada Melissa tak ada apa-apa makna.”
Halina dan Melissa terkejut bila ada suara mencelah perbualan mereka berdua. Bulat mata Melissa melihat lelaki yang berdiri di belakangnya.
“Abang Rizal!” nama itu terkeluar dari bibir Halina.
“Sanggup Melissa permainkan cinta abang selama ni!” sayu suara Rizal. Dia telah dengar segala-galanya dari mulut Melissa. Sakit hatinya bila mendengar kata-kata Melissa.
Kelopak matanya berkaca. Dia cuba menahan sebak di hatinya. Dia cintai Melissa sepenuh hatinya. Dia tak sangka Melissa mempunyai niat lain terhadap dirinya.
“Bagus la, kalau Abang Rizal dah faham! Tak payah Melissa nak berlakon lagi.” Kata Melissa tanpa mengambil peduli akan perasaan Rizal.
“Melissa!” Halina terkejut mendengar kata-kata Melissa.
“Abang Rizal dengar sini baik-baik! Melissa tak pernah cintai abang! Melissa buat semua ni sebab ingin memenangi Halina. Melissa nak tengok Halina merana bila Melissa berjaya merampas abang dari Halina. Dan akhirnya Melissa berjaya dapatkan abang dan membuat hidup Halina merana tapi sekarang ni lakonan Melissa sudah tamat. Hubungan kita berdua pun sudah berakhir. Kalau abang nak marah ke, nak benci Melissa, itu hak abang! I don’t care. Abang tak payah la nak taruh apa-apa harapan pada Melissa sebab semua itu tak berguna. Kita takkan bersama lagi. So, jangan muncul dalam hidup Melissa lagi. Get lost.” Kata Melissa. Matanya tepat merenung Rizal. Lelaki ni tak ada apa-apa makna dalam hidupnya langsung. Mata Melissa beralih ke arah Halina. “Aku akan dapatkan Tuan Muda walau apa cara sekalipun. Aku akan menang lagi kali ni. Kau tunggu dan lihat apa aku nak buat. Aku takkan biarkan kau bahagia, Halina.” Kata Melissa sebelum mengatur langkah meninggalkan mereka.
Halina mengetap bibirnya menahan geram. Melissa, kau ni kejam! Kejam! Halina menoleh ke arah Abang Rizal yang diam membisu. Perlahan-lahan Halina melangkah dan memegang bahu Abang Rizal. “Abang Rizal!” Halina risau melihat keadaan Abang Rizal.Kata-kata Melissa sebentar tadi mesti telah menguris hati Abang Rizal. Halina tahu Abang Rizal begitu mencintai Melissa.
“Please, Lina! I want to be alone!” Rizal terus melangkah pergi meninggalkan Halina. Walaupun berasa berat untuk melangkah tapi dia harus tinggalkan tempat ini dengan segera. Langkah Rizal diatur laju menuju ke keretanya.
Halina hanya memerhati kereta milik Abang Rizal berlalu pergi. Halina mengeluh. Melissa, kenapa kau begitu kejam dengan orang yang mencintai kau sepenuh hati? Kau takkan jumpa orang sebaik Abang Rizal lagi. Halina menggelengkan kepalanya beberapa kali.


*******************************************

“Apa yang kamu berdua tengah bisikkan tu?” Dania tiba-tiba bersuara.Dari tadi dia lihat Murni bisikkan sesuatu pada Ali.
“Tak ada apa-apa, Cik Muda!” Ali tersenyum.
“I’ll know you hiding something from me. What is it?” Wajah Dania serius. Dia tahu ada sesuatu Ali tidak memberitahunya.
“Betul, cik Muda! Tak ada apa-apa.” Murni mencelah.
“Saya nak tahu! Sekarang, kamu berdua beritahu saya.” Dania tiba-tiba meninggikan suara. Ali dan Murni terkejut. Inilah kali pertama Dania meninggikan suara pada mereka.
Ali dan Murni terdiam membisu.
“Kalau kamu berdua masih anggap saya sebagai majikan, kawan dan keluarga sendiri, beritahu saya.”
Murni melirik ke arah Ali. Dia serba-salah.
“You know who want to kill me, right?” teka Dania.
Perlahan-lahan Ali menganggukkan kepalanya. Dia mengalah.
“Who?”
“Cik Shiela.”
“Shiela!” Bulat mata Dania bila mendengar nama itu. Tiba-tiba Dania ketawa. Ali dan Murni hairan dan berpandangan antara satu sama lain. Mereka hairan dengan response Dania.
“Patut la kebelakangan ni Shiela berdiam diri, rupa-rupanya dia nak tunggu aku mati dan selepas itu boleh la dia dekati Daniel. Brillant idea.”
“Cik Muda!”
“Sediakan kereta!”
“Cik Muda nak pergi mana?” soal Ali hairan. Dania masih sakit dan perlu terima rawatan. Dr. Wardina dah pesan agar jangan membenarkan Cik Muda pergi ke mana-mana.
“Shiela!”
“Tapi Cik Muda masih sakit lagi. Dr Wardina pesan....” Murni mulai bimbang.
“I don’t care what her say. Now I want to see that women who try to kill me. Kalau kamu berdua tak nak ikut, saya akan pergi seorang.” Kata Dania terus turun dari katil dan berjalan menuju ke bilik air untuk menukarkan pakaiannya.
Murni menoleh ke arah Ali. “Kita nak buat apa sekarang ni?”
Ali mengeluh. Dia faham benar dengan perangai Dania. Kalau hitam katanya, hitamlah jadinya. Tiada siapa dapat mengubahnya.

*******************************

Shiela menyanyi riang sambil membetulkan rambutnya. Dia melihat make-up yang dipakainya. “Perfect! Kalau abang Daniel jumpa aku, pasti dia akan puji aku cantik malam ni.” Shiela tersenyum. Selepas mendapat tahu Dania telah dimasukkan ke hospital, Shiela begitu gembira. Impiannya untuk bersama Abang Daniel akhirnya tercapai juga. Dia sudah bosan untuk menunggu lagi. Plan yang dirancangannya selama ini telah berjaya. Setahun lebih dia menunggu, akhirnya rancangan aku berhasil jugak. Selepas Kak Dania mati, tiada siapa yang akan menghalang hubungan aku dan Abang Daniel. Kerana Kak Dania sering menjadi batu penghalang untuk dia bersama Abang Daniel, Kak Dania perlu dihapuskan.
Shiela tahu setiap tahun, Kak Dania akan menjalani medical check-up kat hospital Uncle Hazwan. Dia mengupah orang untuk menukarkan report kesihatan Kak Dania dengan pesakit yang menghidapi penyakit barah otak. Malah ubat yang dimakan oleh Kak Dania selama ini adalah racun yang dibelinya khas dari Brazil. Racun itu akan membunuh secara perlahan-lahan. Ia akan menyerang organ-organ utama. Semakin hari racun itu akan merebak ke seluruhan badan. Kak Dania akan menjadi lemah dan mati. Tiada siapa akan syak ini semua plan aku.Mereka akan ingat Kak Dania mati disebabkan oleh penyakit barah otak. Shiela tersenyum sendirian. Tiba-tiba telefon bimbit Shiela berbunyi, Shiela menoleh. Siapa pulak la yang ganggu aku ni? Shiela melihat nama yang tertera di telefon bimbitnya.
“Hello, kau nak apa lagi! Aku kan dah bagi duit kat kau. Tak cukup lagi ke?”
“Cik Shiela, tolong saya!” Mata Herman menoleh ke kiri dan kanan. Dia bimbang jika ada orang sedang mengekori dirinya.
“Hey, apa yang kau cakapkan ni!” Shiela bengang.
“Maimun dah kena tangkap!”
“Apa!” Shiela terkejut.
“Sekarang ni mereka nak tangkap saya pula tapi saya berjaya larikan diri. Cik Shiela, tolong saya. Saya tak nak meringkuk dalam penjara.”rayu Herman. Selama ini dia telah diupah oleh Shiela untuk menukarkan report kesihatan Dania.
“Siapa?”
“Rasanya orang Cik Muda. Agaknya mereka dah tahu tentang rancangan Cik Shiela sebab itulah mereka telah menangkap Maimun dan ingin menangkap saya. Cik Shiela, saya tak tahu nak pergi mana lagi. Tolong saya, Cik Shiela.”
Shiela terus menamatkan panggilan itu. Shiela resah. Dia berjalan ke hulu dan ke hilir. Jika Kak Dania dah tahu semua ni, pasti dia akan cari aku. Aku tak boleh tinggal di sini lagi. Aku mesti tinggalkan negara ni. Pantas Shiela menuju ke almari dan mengeluarkan pakaiannya. Aku harus pergi dari sini. Shiela mulai takut.

******************************

Langkah Shiela diatur dengan pantas menuju ke balai berlepas. Mata Shiela meliar melihat ke kiri dan kanan. Dia bimbang jika Kak Dania mencarinya hingga ke sini. Hanya beberapa langkah lagi, dia akan selamat.
“Lajunya jalan, nak pergi mana?” tiba-tiba ada satu suara menegur Shiela. Langkah Shiela terhenti. Dia kenal benar dengan pemilik suara itu. Perlahan-lahan Shiela berpaling. Dania tersenyum ke arahnya.
“Aaa...Kak Dania! Aaa....flight Shiela dah nak berlepas ni. Shiela pergi dulu.” Shiela ingin mengatur langkahnya tapi dia terkejut apabila ada 2 orang lelaki sedang menghalang perjalanannya.
“We need to talk.” Kata Dania berjalan menghampiri Shiela.
“Aaa...nanti flight Shiela akan terlepas. Lain kali ye.” Shiela cuba mengelak. Badannya sudah bergigil bila Dania sudah hampir dengannya. Dia tak berani bertentangan mata Dania.
“Kalau flight Shiela terlepas, kak akan beli tiket flight yang baru untuk Shiela. Now, shall we?”
“Tapi!” Shiela mula resah. Mati la aku kali ni.
Tiba-tiba Dania menarik rambut Shiela. Shiela terkejut dan mengerang kesakitan. “I said only once.” Wajah Dania sudah berubah serius.Tiada lagi senyuman di bibirnya. Dia memegang kuat rambut Shiela.
“Kak....sakit! Tolong la lepaskan!” Shiela merayu. Air matanya mula mengalir.
Rayuan Shiela tak dipedulikan. Dia menarik rambut Shiela mengikutnya duduk di kerusi. Orang ramai yang berada di situ tidak dipedulikannya. Apa yang penting, aku kena ajar perempuan ni. Setelah duduk beberapa minit, baru Dania melepaskan rambut Shiela.
Shiela mula menangis teresak-esak.
“Kau ingat dengan menangis sebegini, aku akan lepaskan kau begitu saja.”
“Kak, Shiela minta maaf. Shiela merayu kak.....Shiela minta maaf.”
“Masa kau rancangan nak bunuh aku dulu, kau tak pernah fikir pun pasal semua ni. Sekarang kau nak aku maafkan kau, kau ingat aku ni baik sangat ke?”
“Kak...Shiela, betul-betul minta maaf.” Shiela cuba memegang tangan Dania tetapi Dania sempat mengelak.
“Kau ikhlas ke minta maaf dengan aku? Anak dengan bapak sama saja. Pembunuh! Kau nak tahu tak kenapa aku tak suka kau dekati Daniel....sebab kau anak pembunuh ibu bapa kami. Bapak kau bunuh ibu bapa kami.” Tegas Dania.
Shiela terkejut. Bibirnya terketar-ketar.
“Dan bapak kau pernah cuba bunuh Daniel sewaktu dia sedang belajar di Ireland 7 tahun yang lalu. Nasib baik aku datang tepat pada waktunya. Kau ingat Daniel akan sukakan kau kalau kau berjaya bunuh aku!” Dania tiba-tiba ketawa.
“Tak! Dia takkan sukakan kau sampai bila-bila! Kau anak pembunuh ibu bapa kami. Kau ingat kami akan terima kau dalam keluarga kami. Jangan harap la. Orang macam kau tak layak masuk ke dalam keluarga kami.”
Shiela tergamam dengan kata-kata Dania. Patut la sikap Abang Daniel berubah selepas balik dari Ireland. Ini papa punya pasal. Gelojoh.
“Aku bagi kau satu peluang lagi. Aku nak kau pergi dari sini. Jangan sesekali kau balik ke Malaysia lagi.” Kata Dania secara tiba-tiba. Shiela tercengang. Sekali lagi rambut Shiela ditarik kasar oleh Dania. “Kalau aku dapat tahu kau pulang ke Malaysia, aku akan masukkan kau ke dalam penjara. Kau duduk sekali dengan bapak kau meringkuk dalam penjara.Oleh itu, aku beri kau peluang! Hanya sekali saja. Jika kau tak nak menerima nasib yang sama seperti bapak kau, kau jangan lagi balik ke Malaysia. Orang aku akan sentiasa mengawasi kau. So, be careful.” Rambut Shiela dilepaskan. Dania terus bangun dan meninggalkan Shiela yang masih duduk menangis. Tangisan Shiela semakin kuat sehingga menjadi perhatian orang yang berada di situ. Tangannya masih menggigil. Kata-kata Dania sebentar tadi masih kedengaran di telinganya.

***************************

Daniel terkejut bila mendapat panggilan telefon dari Kak Wardina sebentar tadi. Katanya kakak dah hilang. Dia larikan diri dari hospital. Ali dan Murni juga tiada. Daniel mengatur langkahnya dengan laju menuju ke keretanya. Daniel risau. Kakak bukannya sihat sepenuhnya. Langkah Daniel terhenti. Melissa tersenyum melihat Daniel.
“What can i help you?”
“Tuan Muda pasal semalam ...I boleh explain.”
“Tentang you nak perangkap I! I tak nak dengar apa-apa lagi dari you. So please, go away.”Daniel malas ingin melayan kerenah wanita ini. Selepas kejadian semalam, dia sudah kenali siapa Melissa yang sebenarnya.
“Tuan Muda, please I love you!” ucap Melissa.
Daniel tiba-tiba ketawa. “You ingat I akan percaya cakap you! You tak cintai I. You hanya nak memenangi Halina saja.”
“Tuan Muda, apa yang Halina pernah cakap pasal I ,semua tu satu pembohongan. Dia sengaja nak burukkan I.”
“Halina tak pernah cerita apa-apa keburukan tentang you pun. You jangan nak tuduh Halina yang bukan-bukan. Halina tak seperti you.”
“Itu hanya lakonan saja. Halina belum tunjuk belangnya lagi. Selepas dia dapat apa yang dia mahu, dia tunjukkan siapa dirinya yang sendiri. You have to believe me.”
“ I know who is Halina. The real Halina. You don’t know her. Please, go away. Irfan!” Daniel sudah geram. Fikirannya kini berserabut. Kakak tiba-tiba hilang dan sekarang ni perempuan ni sengaja nak serabutkan otak aku. Daniel merenung Melissa.
Irfan dan dua orang lagi pengawal peribadi Daniel mendekati Melissa.
“Cik Melissa, saya rasa lebih baik Cik Melissa beredar dari sini.”
“Ini urusan I dengan bos you. Jangan masuk campur.” Melissa bengang. Dia geram bila Tuan Muda tidak peduli tentang dirinya langsung.
“Please!” tegas Irfan. Wanita ni memang tak layak untuk mendampingi Tuan Muda. Wanita ni jauh berbeza dari Cik Halina. Patut la Cik Muda tak suka wanita ni.
“I don’t care! Tuan Muda, Halina tidak mencintai Tuan Muda. Dia masih sayang dan cintai Abang Rizal. Abang Rizal adalah cinta pertamanya. Halina sukakan Abang Rizal sejak kecil lagi. Cinta Tuan Muda tak setanding cinta Halina terhadap Abang Rizal”
Daniel terkejut mendengar kata-kata Melissa. Tiba-tiba dia rasa dirinya tergugat. Mungkinkah Halina masih mencintai Rizal? Aku? Bagaimana dengan aku? Adakah cinta aku tak setanding dengan cinta Halina terhadap Rizal?
Melissa tersenyum bila melihat Tuan Muda tiba-tiba terdiam kaku. Yes, jerat sudah mengena. Pasti Tuan Muda mula sangsi akan cinta Halina. “Selama ni, ada tak Halina beritahu Tuan Muda yang dia cinta dan sayang Tuan Muda!...Hmmm..pasti tak kan! Hanya Tuan Muda saja mencintai Halina. Dah jelas, Halina tak mencintai Tuan Muda.”
Irfan menoleh ke arah Daniel. “Tuan Muda!” panggil Irfan. Dia takut jika Tuan Muda termakan kata-kata wanita ni. Wanita ni memang jahat. Dia cuba nak rosakkan hubungan Tuan Muda dan Cik Halina.
“Are you trying to manipulate him?”
Mereka semua terkejut bila ada suara mencelah perbualan mereka. Daniel terkejut melihat Dania yang sedang menghampiri mereka. Air muka Melissa berubah. Jantungnya mula berdegup kencang. Kenapa perempuan ni ada kat sini? Eee...asyik ganggu plan aku saja. Sikit lagi Tuan Muda akan percaya dengan cakap aku.
“Kakak! Kakak pergi mana?” Daniel terus menghampiri Dania. Lega sikit hatinya bila melihat Dania.
“Biar kak uruskan perempuan ni dulu.” Dania mengatur langkah mendekati wanita yang memakai gaun biru. Yang penting aku perlu ajar perempuan ni.
“ You fikir adik I akan termakan hasutan you tu kemudian adik I akan berpisah dengan Halina. Selepas tu you akan mula masuk jarum kan!”
Melissa mengundur beberapa langkah ke belakang bila Dania mendekati dirinya.
“You fikir jika orang itu tak pernah melafazkan kata cintanya pada orang yang dia cintai, itu bermaksud yang dia tak mencintai orang yang dia cintai. You silap sama sekali, setiap orang ada caranya sendiri untuk mencintai orang yang dia sayang. Setiap orang caranya berbeza sekali. You pun sama kan! Cara you mencintai orang yang mencintai you juga lain kan. You tak pernah menghargai orang yang benar-benar ikhlas dan tulus mencintai you so you tak layak untuk mengajar orang lain bagaimana untuk mencintai orang yang mereka cintai.”
“Cik Muda, ini urusan saya dan Tuan Muda. Cik Muda, jangan....” Belum sempat Melissa menghabiskan kata-katanya, satu tamparan hinggap di pipi Melissa. Pedih! Mata Melissa tepat merenung wanita yang bertudung litup itu. Daniel terkejut. Dia tak sangka kakaknya akan bertindak seperti itu.
“Daniel adik I. Satu-satunya adik I. You ingat i akan benarkan perempuan ular macam you ni rosakkan hidup adik I. No, i won’t let you do that. Daniel love Halina and I know Halina love Daniel to. You tak payah bazirkan masa you untuk rosakkan hubungan mereka berdua.”
“Cik ....” Satu tamparan lagi hinggap di pipi Melissa.
“I tak habis cakap lagi!” Dania merenung Melissa seolah-olah ingin ditelannya. “Daniel akan berkahwin dengan Halina. Hanya Halina saja layak mendampingi Daniel . I akan pastikan Halina berkahwin dengan Daniel. I takkan benarkan semut macam you rosakkan kebahagian Daniel.”
“You don’t know Halina. Siapa Halina yang sebenarnya?” Melissa masih tidak berputus asa.
“Really! Plus, you don’t know me!” Dania tiba-tiba tersenyum. Satu tamparan hinggap di muka Melissa lagi. Melissa memegang pipinya. Ini sudah masuk kali ke-tiga Cik Muda menamparkanya.
“What’s wrong with you? You ingat you anak orang kaya, I takut dengan you. You silap! I’m Melissa. I tak takut dengan sesiapa pun.” Melissa sudah tidak menahan sabar lagi. Perempuan ni kena ajar. Dia ingat aku takut sangat dengan dia. Aku takkan lepaskan perempuan ni begitu saja. Melissa cuba menampar Dania tetapi Dania dengan pantas menampar Melissa dahulu. Rambut Melissa ditariknya dengan kasar.
“You sepatutnya takut dengan I. I makan garam dulu dari you. Perempuan macam you dah banyak I jumpa. I tahu macam mana nak ajar perempuan macam you. I dah beri peluang untuk you tapi you tak faham langsung apa yang i katakan selama ni. So this time, I takkan berlembut dengan you lagi.” Dania melepaskan rambut Melissa dan menolaknya dengan kasar sehingga terjatuh.
“Kakak!” Daniel terkejut dengan tindakkan Dania. Dia cuba untuk mendekati Dania.
“Jangan masuk campur.” Dania meninggikan suaranya.
Melissa jatuh terduduk. Dia lihat tapak tangannya dan lututnya berdarah disebabkan tolakkan Cik Muda tadi. Dania menghampiri Melissa.
“You dengar sini baik-baik! I akan beri you peluang terakhir, jika i nampak you dekati Daniel atau Halina lagi. Tahulah macam mana i nak ajar you. I akan buat hidup you merana sehingga you rasa menyesal hidup di dunia ni. Orang macam you tak layak berlawan dengan I.” Dania tersenyum sinis.“Apa tunggu lagi! Get out from here. I don’t want to see your face anymore “
Perlahan-lahan Melissa bangun, matanya masih tepat merenung Dania. Perkara ni takkan berakhir di sini lagi. Aku takkan putus asa disebabkan ugutan kau. Melissa berjalan menuju ke keretanya.
“Daniel, let’s go!” kata Dania bila melihat kereta Melissa sudah hilang dari pandangannya.
“Kakak, nak pergi mana lagi? Kak tak sihat lagi. Kak Dina risaukan kakak.Jom, kita balik ke hospital” Daniel lihat wajah Dania pucat lesi.
“No! Kita perlu menziarahi seseorang.” Tujuan Dania berjumpa Daniel adalah untuk mengajar Daniel menemaninya menemui seseorang.
“Siapa?” Daniel hairan.
“Ikut saja jangan banyak tanya.” Dania mula mengatur langkah.
“Tapi kak....”
“Kalau Daniel tak nak pergi, biar kakak pergi seorang.” Dania terus meninggalkan Daniel.
Daniel menggaru kepalanya yang tidak gatal. Nak jumpa siapa pulak ni?Daniel bimbang jika biarkan Dania seorang diri. Ke mana kakak nak pergi? Ke hospital tak nak! Daniel mula serba salah.
“Do you want to go along with me or not?” Dania bersuara.
“Ok! Ok!” Daniel mengalah. Kakaknya memang degil. Kalau datuk tahu pasal ni, teruk la aku akan kena nanti.

2 comments:

aqilah said...

padan muka melissa, tapi hairan.....masih tak insaf-insaf lagi.......kena rogol ramai-2, baru melissa ni taubat kot!!!! apapun, mmg best!!!!!!!!!!

hani said...

geram sangat2 lah kat melissa, tak fham2 g kah?
org tak sudi lah....menarik, smbg cepat2 ye..!!!

Post a Comment

DIA MENARIK PERHATIAN KU - BAB 5

  Bab 5             SELESAI saja kerja di kebun pisang, Atan dan Wafiy pergi ke homestay pula. Mereka berdua bekerja di situ sehingga pet...